Dunakanyar 2015

Kezdőlap Fel

Április 16-án iskolánk népes csapata – kicsik és nagyok – felkerekedtünk, hogy Vincze Gyula tanár bácsi vezetésével meghódítsuk a Dunakanyar egyik legszebb panorámájú hegyét, a Hegyes-tetőt, és felmásszunk a Julianus-kilátóra, majd innen az Ördög-hegyen át a Remete-barlanghoz.

Hosszú előkészület után, végre eljött a várva-várt nap és az autóbusz elvitt minket Nagymarosra. A meredek utcákat megmászva megpillantottuk az erdei utat. A Templom-völgybe felérve szép látvány fogadott minket: a kis meténg gyönyörű kék szőnyeget varázsolt a fák alá. Ezt csodálva fogyasztottuk el jóízűen a tízórainkat.

A kilátóig több helyen izzasztó kaptatóval kellett megbirkóznunk, de amikor megérkeztünk a Hegyes-tetőre csak ámultunk a csodálattól. A kilátó büszkén magasodott a hegy fölé, és amint felkapaszkodtunk a csigalépcsőin, megpillantottuk a Dunakanyar csodálatos panorámáját. A kisebbek itt letáboroztak, megebédeltek, a nagyobbak tovább mentek a több, veszélyes, meredek, morzsalékos ösvénnyel tarkított úton a Remete-barlanghoz.

Esések, csúszkálások, bukfencek nehezítették a fel- és lejutásunkat, de élményekben gazdagon, sok csodálatos fényképpel tértünk vissza a Duna partra, ahol néhányan a vízbe is bemerészkedtek.