Kirándulás a Dunakanyarban

Kezdőlap Fel

Egy napfényes szeptemberi napon buszra, majd hajóra szálltunk. Iskolánk mindkét csapata Dömösre utazott. Az egyik csapat a Rám szakadék felé vette az irány, a másik Pilismarót felé.

A geoládát kereső csapat beszámolója:

Dömösre érkezvén a hajóállomásnál egy palackpostára lettünk figyelmesek. Néztük, ahogy ringatózik a vízen. Kedvünk támadt nekünk is készíteni egyet. Üzentünk annak a kirándulónak, aki megtalálja, elolvassa, és reményeink szerint válaszol nekünk emailben vagy felhív.

Pár perc elteltével utunkat tovább folytattuk Pilismarót felé, követtük a Duna vonalát. Célunk a pilismaróti ezüstpart geoládájának megtalálása volt. Szerettük volna megismerni, megtapasztalni ezt a modern kincskeresést, ezt a természetbarát szabadidős tevékenységi formát, melynek lényege a természetben elrejtett geoláda megkeresése GPS koordináták segítségével.

Számos „kaland” szegélyezte utunkat: vadkacsák és egy kis kacsázás, országzászló és egy emlékmű, gyümölcsfák, kukoricatábla, édes kutyusok, szép kagylóhéjak, kedves emberek. Megfigyeltük a víz és vízpart élőlényeit és a tájat, mely gyönyörű!

Rábukkantunk a Duna partján a római kori őrtorony falmaradványaira, melyhez nagyon közel egy soktörzsű fa tövében megtaláltuk a geoládát. Jelszava olyannyira ötletes, hogy kedvünk támadt elolvasni Jules Verne A dunai hajós című regényét. Így a napunkból az irodalom sem maradt ki a földrajzi, történelmi és biológiai ismeretek mellett. Írtunk üzenetet a rejtőnek, és az utánunk idelátogató kis csapatoknak, majd kincseket cseréltünk. Mindenkinek jutott néhány apró ajándék: toll, naptár, hűtőmágnes, tollaslabda és egy örökké tartó élmény: a geocachingelés. Együtt voltunk, jól éreztük magunkat és megtaláltuk az első közös geoládánkat!

Bárcsak több időnk lett volna! Szívesen elidőztünk volna még a környéken.

Köszönjük!

Strand és uszodalátogatás 2012 őszén

2012. szeptember 7-én Vácra utaztunk. A városba érkezvén reggelinket a Duna partján költöttük el. Az ott eltöltött pár percbe belefért egy kis kacsázás, és a Duna vízhőmérsékletének megtapasztalása is. Majd azt ezt követő három és fél órát a váci strandfürdőben és uszodában töltöttük. Labdáztunk, fogócskáztunk a vízben, fociztunk a szárazföldön.

Várnai Zsuzsanna

tanárnő

Kirándulás a Rám-szakadékban

2012. szeptember 6-án autóbusszal érkeztek a felsősök az őszi túra kiindulópontjához, a dömösi átkelőhöz. Kishajó vitte át a csapatot a Dunán Dömösre. A gyalogtúrázók megpihentek a Keresztfa forrásnál, majd fáradhatatlanul kapaszkodtak felfelé a patak szelte mederben. A nagyfiúk segítették a kisebbeket, és támaszt nyújtottak Jocinak, aki nehezen jár. Végül mindannyian célba értek és elkölthették a finom elemózsiát. A Lukács árkon ereszkedtek alá, a Duna-parton egyesült a két csoport: a geodétás és a szakadékmászók. A kompra várakozva ki kacsázott belegázolva a sekély vízbe, ki meg kagylót gyűjtött.

Rengeteg élménnyel és az együttlét örömével jól kifáradva tértek haza.

Tereske, 2012. szeptember 10.                        Orosházi Vencelné

Kirándulás a Börzsönybe

Szeptember 6-án ragyogó napsütéses időben iskolánk alsó tagozatos kisdiákjai tanulmányi kirándulást tettek a közeli Börzsönybe. Az IPOLY ERDŐ Rt. - Diósjenői Erdészet Erdőgazdasági és erdőtörténeti tanösvényét jártuk be a délelőtt folyamán. Az erdészeti elágazásig autóbusszal jutottunk el. Mielőtt rátértünk a tanösvényre, rövid sétát tettünk az erdei szabadidő parkban. Kipróbáltuk a különféle szabadtéri játékokat, megsimogattuk a park szelíd kedves állatait. Ezután elindultunk a zöld jelzést követve a tanösvényen. Mindegyik információs táblánál rövid pihenőt tartottunk. Megfigyeltük és megbeszéltük a különféle információkat, látnivalókat.

A tanösvény útvonalán elhelyezett információs táblák a következők voltak:

I/1. tábla:
Helye: Diósjenői Erdészet
A tanösvény üdvözlő, bemutató és indító táblája

I/2. tábla:
Helye: Erdészeti út mellett, a Gyíkos-kút felé
Fafaj tábla (tölgy)

I/3. tábla:
Helye: Erdészeti út mellett, a Gyíkos-kút felé (jelölő verseny) Gyérítés jelölés tábla

I/4. tábla:
Helye: Erdészeti út mellett (turistaút, S jelzés), a Gyíkos-kút felé Fafaj tábla (bükk)

I/5. tábla:
Helye: Kavics konglomerátum kőfejtő a turistaút mentén (S jelzés) Börzsönyi geológia, vulkanológia, helyi földtani sajátosságok

I/6. tábla:
Helye: Gyíkos-kút
Helytörténet, börzsönyi források

Nagytábla:
Helye: A Závoz
Panoráma leírás, Nógrádi-medence, Jenői-tó, Kámor vár, Kőszirt, Kun, Jász és Király elnevezések a környéken, helytörténet.

Ennél a tisztásnál hosszabb pihenőt tartottunk. Gyönyörködtünk a lélegzetelállítóan szép panorámában, közben elfogyasztottuk elemózsiánkat. A tisztáson játszottunk is egy jót. A fiúk „Adj király katonát!”, a lányok pedig „Jégfogó” játékkal múlatták az időt, majd visszaindultunk az autóbuszunkhoz.

A kora délutáni órákban mindenki szerencsésen hazaérkezett. Egy nagyszerű élménnyel tudásuk, ismereteik gyarapodásával lettek kisdiákjaink gazdagabbak.