A szent korona előtt

Kezdőlap Fel

2012. június 7-én csütörtökön 42 fős csapattal indult az autóbuszunk Budapest felé. Alsós és felsős diákok várakozással készültek erre a napra, hiszen közel fél évvel ezelőtt kaptuk az időpontot az országházba való belépésre.

Mivel az idejét délután 1 órára tűzték ki, ezért a délelőttre még egy múzeumi látogatás is befért a programba. Kicsik és nagyok érdeklődési körének megfelelően a Közlekedési Múzeum meglátogatása kínálkozott a legjobb ötletnek. Még nyitás előtt érkeztünk, ezért a liget szélén letelepedve elköltöttük a reggelinket. Jó korán besorakoztunk a kapu elé, így elsőként léphettük át a küszöböt.

Diákjaink rácsodálkoztak a hatalmas gőzmozdonyokra, vasúti kocsikra,makettekre, űrkabinra, a régi közlekedési alkalmatosságokra, csakúgy, mint Kolumbusz Santa Mariájának kicsinyített mására. A terepasztalokon beindultak a vonatok villamosok is nem kis várakozás után. A mozdonnyal való fényképezkedés követően elindultunk a Kossuth tér felé. Kicsit várakoztunk, majd beléphettünk az ország házába. A gyerekek fegyelmezetten hallgatták végig az idegen vezető szavait, és megcsodálták a hatalmas fényes, bársonyszőnyeggel vont termeket, no és a koronázási ékszereket. Megilletődve álltunk az őrök között és nem bírtuk levenni szemünket nemzeti ereklyénkről. Az ülésterem furcsának tűnt a képviselők nélkül, s talán kisebbnek, mint ahogy a tévében tetszik.

Fáradtan és szép élményekkel indultunk a Hősök tere felé, ahol egy rövid sétát téve megnéztük királyaink szobrait, akiknek fejét illette a szent korona. Innen már csak egy órácska, és Vácon a fagyizónál hűsítettük magunkat a jeges finomságokkal. Nagyon szép és értékes napot töltöttünk el, új tapasztalatokkal, tudással gazdagodva.

Az otthon maradottak játékkal, rövid túrával, maguk készítette tojásos nokedlit salátával fogyasztva, és filmvetítéssel múlatták az időt.